Διατροφή κατά του Στρες

Like
Share to Facebook
Διατροφή κατά του Στρες

Δημοσιευτήκε στο www.dromostherapeia.gr

Το στρες είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, με πολλές επιπλοκές για την υγεία μας. Το εργασιακό άγχος, η οικονομική κρίση, η αύξηση της εγκληματικότητας, η κοινωνική απομόνωση, λόγοι υγείας, η έλλειψη ποιοτικού χρόνου και  η φροντίδα της οικογένειας  είναι αιτίες με σωματικές και ψυχικές συνέπειες. Οποιαδήποτε κι αν είναι η πηγή του στρες, σωματική ή συναισθηματική, το σώμα αντιδρά με την παραγωγή αδρεναλίνης, μιας ορμόνης που προκαλεί έναν καταιγισμό άλλων ορμονικών και νευρικών αντιδράσεων, οι οποίες εμφανίζονται σε όλο το σώμα .

Η διατροφή παιζει πολύ σημαντικό ρόλο στην διαχείριση του στρες. Καταπολεμήστε το στρες υιοθετώντας υγιεινές διατροφικές συνήθειες και καταναλώστε τρόφιμα που περιέχουν ουσίες που βοηθούν να απαλλαγείτε από έντονες συναισθηματικές καταστάσεις.

 

Πιο Συγκεκριμένα καταναλώστε τροφές/ουσίες όπως  :

 

Τρυπτοφάνη

Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ το οποίο έχει την ιδιότητα να αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, ορμόνη που μας ανεβάζει τη διάθεση και μας ηρεμεί. Φυσικές πηγές  τρυπτοφάνης αποτελούν οι  μπανάνες,  τα πουλερικά, το  γάλα, το τυρί, το γιαούρτι, το  φυστικοβούτυρο ,οι ξηροί καρποί, τα λιπαρά ψάρια, οι ψητές πατάτες  και η  βρώμη .

 

Υδατάνθρακες

Μελέτες δείχνουν ότι ένα βραδινό γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες (ρύζι, μακαρόνια, όσπρια, ψωμί, φρούτα και λαχανικά) εξασφαλίζει γρήγορο και καλό ύπνο. Ο λόγος είναι ότι οι τροφές αυτές προκαλούν την έκκριση ινσουλίνης, μιας ορμόνης, που βοηθά τον εγκέφαλο να παράγει την τρυπτοφάνη, η οποία διεγείρει τη σεροτονίνη, μια ουσία που όπως αναφέρθηκε παραπάνω θεωρείται φυσικό υπνωτικό. Ένα ποτήρι ζεστό ή χλιαρό γάλα είναι ότι καλύτερο πριν τον νυχτερινό ύπνο.

 

Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που βοηθά στην χαλάρωση των μυών, προλαμβάνει τις καρδιακές αρρυθμίες και διευκολύνει τον ύπνο. Η έλλειψη μαγνησίου από τον οργανισμό, μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκές κράμπες, κατάθλιψη, αϋπνία και στρες. Σύμφωνα με μελέτη, το μαγνήσιο χάνεται σε πιο μεγάλες ποσότητες όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση στρες. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και οι  ξηροί καρποί.

 

Ωμέγα -3 Λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και έτσι  βοηθούν  το σώμα μας να καταπολεμήσει το στρες και το άγχος. Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ο σολομός, ο τόνος, το σκουμπρί, το ελαιόλαδο και τα καρύδια.

 

Βιταμίνες του συμπλέγματος

Όταν το σώμα σας βιώνει καταστάσεις υψηλού στρες που δημιουργούν άγχος, χρειαζόμαστε  περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β γιατί ευθύνονται για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Αυτές οι βιταμίνες είναι επίσης απαραίτητες για την παραγωγή ενέργειας στο σώμα και βοηθούν στη μείωση της κόπωσης , στην αύξηση των επιπέδων ενέργειας, και επίσης  βοηθούν το σώμα να ανταπεξέλθει στο άγχος. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β αποτελούν το ψάρι, το κοτόπουλο ,οι  μπανάνες, οι πατάτες και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

 

 Υγρά

Το στρες μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση η οποία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει άγχος. Σύμφωνα με μελέτη, όταν είμαστε αφυδατωμένοι, είναι πιο πιθανό να αισθανόμαστε αδυναμία, ζάλη, σύγχυση και κούραση. Αυξήστε την κατανάλωση υγρών, κυρίως νερού, για να παραμένετε ενυδατωμένοι  και βοηθήστε με αυτόν τον τρόπο στην  αποτοξίνωση του οργανισμού σας.

 

Συμπερασματικά,το διαιτολόγιο κατά του στρες  περιλαμβάνει: αρκετό νερό, όσπρια, ανάλατους ξηρούς καρπούς, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, γάλα και άπαχο γιαούρτι, ακατέργαστο ρύζι, λιπαρά ψάρια, πολύσπορο ψωμί ή ψωμί σικάλεως και φρέσκα φρούτα (ιδιαίτερα μπανάνες). Επίσης, η άσκηση είναι απολύτως απαραίτητη στη καταπολέμηση του άγχους, ενώ τέλος και ο καλός ύπνος σίγουρα βοηθάει στη μείωση του άγχους.

 

 

Linkedin YouTube Google+